Rebranding, Grafische vormgeving, Webdesign, Brand design

Rebranding van De Kunning Concepts

Het verhaal:

Rebranding van je eigen merk is het moeilijkste binnen brand design. Het is alsof je een kind in de snoepwinkel bent, alles is mooi en lekker. Maar je mag maar een kwartje uitgeven. Ja vroeger kon je met 25 cent slagen in een snoepwinkel. Maar op het moment dat alles op zijn plek valt, kan je trots zijn op het resultaat. Het doel was om voort te borduren op de ingeslagen weg van mijn persoonlijke merk, maar wel iets zakelijker en abstracter neer te zetten.

Met De Kunning Concepts richt ik me op ZZP’ers en zelfstandig ondernemers met maximaal 10 medewerkers. In feiten zou je de meeste van deze merken kunnen bestempelen als persoonlijke merken, een merk gebouwd rondom de persoon, de ondernemer. Ik bied een eerlijke en transparante prijs, werk lean en agile. Ik vind dat branding noodzakelijk is voor alle organisaties die langere tijd succesvol willen zijn. En de klant moet centraal staan! Niet mijn klant, maar de klant van mijn klant.

Bij mijn persoonlijke merk, presenteer ik me als action figure, verpakt in een fraai in retro stijl vormgegeven verpakking. Het action figure representeert hier het persoonlijke merk “Paul Hendriks”. De verpakking staat hierbij symbool voor de visuele identiteit van het persoonlijke merk. Het logo, de typografie, kleurenpallet en andere grafische elementen van de verpakking zie je vervolgens in alle merkuitingen terug komen.

Voor de Kunning Concepts ga ik elke zelfstandig ondernemer zo benaderen: het merk is de action figure, terwijl de verpakking zijn of haar visuele identiteit is. De visualisatie moet voor elke klant toepasselijk zijn. Daarom wordt elk merk gepresenteerd als één en dezelfde mannequin. Deze is verpakt in een simpele kartonnen verpakking met een simpel logo en website notatie.  Dit moet tevens de boodschap overbrengen dat een merk meer is dan een logo en website. Een rode mannequin symboliseert de consument, waarvan alle merken hun aandacht vragen.

 

De opdracht:

| Ontwerp een visuele identiteit, aansluitend op het persoonlijke merk.

| Een website gebouwd op storytelling en conversie.

| De website moeten de basis vormen voor meerdere toekomstige concepten.

Opleverdatum:

01/02/2021

Werkzaamheden:

Rebranding, Grafische vormgeving, Webdesign, Brand design, Verpakkingsontwerp, Creatief consult, Webdevelopment, Hosting

De resources:

Klik op de resources voor meer informatie over de betreffende applicatie, tool of service.

Het resultaat:

In dit project heb ik Adobe Dimension als basis gebruikt voor de visualisatie van alle beelden. Door het simpel te houden vertel ik een verhaal, wat door de gehele website terug komt:

“Om op te vallen bij je klanten, heb je meer nodig dan enkel een logo en een website. Je hebt een merk nodig.”

Bij de ontwikkeling van de website is niet alleen gekeken naar wat huidige rebranding van het merk De Kunning Concepts, maar ook naar toekomstplannen. Er is een structurele basis gecreëerd met behulp van WordPress in combinatie met Elementor Pro, Advanced Custom Fields en Custom Post Types. Hierdoor is de website gemakkelijk te onderhouden en uit te breiden met toekomstige concepten.

Wil je ook van jouw merk de nieuwe superheld maken?

Ik ben jouw sidekick in brand design & creativiteit.