Rebranding, Grafische vormgeving, Webdesign, Brand design

Rebrand ASP Koude en Warmte Techniek

Het verhaal:

Dit rebrand project betreft ASP Koude en Warmte Techniek. Het is een bedrijf die airco’s en warmtepompen levert aan zowel particuliere als de zakelijke markt. Daarnaast leveren ze koeltechnische installaties binnen diverse bedrijfstakken. Denk aan laboratoria, de voedingsindustrie en supermarkten. Het bedrijf maakt een enorme groei door, wat voor nog al wat verandering binnen de organisatie zorgt. Om het bedrijf ook visueel en online te laten groeien werd dit rebrand project gestart. Het merk heeft een nieuwe website en nieuwe visuele identiteit nodig. Dit mag niet ten kosten gaan vande herkenbaarheid wat het bedrijf heeft bij de doelgroep verliest.

De opdracht:

| Ontwikkel een visuele identiteit voor organisatie en communicatie

| Ontwerp en ontwikkel een website die door de organisatie gemakkelijk te beheren is. De site moet gericht zijn op de diverse doelgroepen.

| Ontwerp en produceer fysieke merkuitingen zoals briefpapier, visitekaartje en bestickering voor de bedrijfsbus.

Opleverdatum:

01/07/2020

Werkzaamheden:

Rebranding, Grafische vormgeving, Webdesign, Brand design, Creatief consult, Drukwerk, Webdevelopment, Hosting

De betrokken partijen:

Bestickering bedrijfsbus: Homan Reklame.

Productfotografie: Samsung Nederland

De resources:

Klik op de resources voor meer informatie over de betreffende applicatie, tool of service.

Het resultaat:

De grootste uitdaging zat in de grote diversiteit van de doelgroep. ASP bedient zowel de particuliere markt als de zakelijke markt op het gebied van airco’s en warmtepompen. Daarnaast bedient het ook de industriële en commerciële markt met koeltechnische installaties. Daarom heb ik in het ontwerpproces van de website gebruik gemaakt van persona’s die afgeleid zijn van de diverse doelgroepen van ASP. Hierdoor heb ik een website kunnen ontwerpen die voor elke doelgroep geschikt is. Een belangrijk onderdeel hiervan is de header van de homepage. Hier krijgt de bezoeker direct een kans om een richting te kiezen, waardoor het vervolg van het online bezoek gericht is op die specifieke bezoeker.

Verder is er in dit rebrand project veel aandacht geweest voor het backend van de website. Dit om ervoor te zorgen dat ASP Koude en Warmte Techniek de website gemakkelijk zelf kan beheren als het gaat om foto’s en teksten. Met speciaal ontworpen front-end formulieren, kunnen Roy en Deborah gemakkelijk zaken aanpassen, zonder dat ze bang hoeven zijn dat ze “iets kapot” maken.

Wil je ook van jouw merk de nieuwe superheld maken?

Ik ben jouw sidekick in brand design & creativiteit.

Share on linkedin
Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp