Rebranding, Grafische vormgeving, Webdesign, Brand design

ASP Koude en Warmte Techniek

Jaar van productie: 2020

Het verhaal:

ASP Koude en Warmte Techniek is een bedrijf die airco’s en warmtepompen levert aan zowel particuliere als de zakelijke markt. Daarnaast leveren ze koeltechnische installaties binnen diverse bedrijfstakken, zoals laboratoria, de voedingsindustrie en supermarkten. Het bedrijf maakt een enorme groei door, wat voor nog al wat verandering binnen de organisatie zorgt. Om het bedrijf ook visueel en online te laten groeien, heeft de website een nieuwe visuele identiteit nodig, zonder dat het de herkenbaarheid bij de doelgroep verliest.

De opdracht:

| Ontwikkel een visuele identiteit voor organisatie en communicatie

| Ontwerp en ontwikkel een website die door de organisatie gemakkelijk te beheren is en gericht is op de diverse doelgroepen.

| Ontwerp en produceer fysieke merkuitingen zoals briefpapier, visitekaartje en bestickering voor de bedrijfsbus.

Werkzaamheden:

Rebranding, Grafische vormgeving, Webdesign, Brand design, Creatief consult, Drukwerk, Webdevelopment, Hosting

De betrokken partijen:

Bestickering bedrijfsbus: Homan Reklame.

Webdesign:

De resources:

Klik op de resources voor meer informatie over de betreffende applicatie, tool of service. 

Het resultaat:

De grootste uitdaging zat in de grote diversiteit van de doelgroep. ASP bedient zowel de particuliere markt als de zakelijke markt op het gebied van airco’s en warmtepompen en daarnaast bedient het ook de industriële en commerciële markt met koeltechnische installaties.
In het ontwerpproces van de website heb ik gebruik gemaakt van persona’s die afgeleid zijn van de diverse doelgroepen van ASP. Hierdoor heb ik een website kunnen ontwerpen die voor elke doelgroep geschikt is. Een belangrijk onderdeel hiervan is de header van de homepage. Hier krijgt de bezoeker direct een kans om een richting te kiezen, waardoor het vervolg van het online bezoek gericht is op die specifieke bezoeker.
Verder is er in dit project veel aandacht geweest voor het backend van de website. Dit om ervoor te zorgen dat ASP Koude en Warmte Techniek de website gemakkelijk zelf kan beheren als het gaat om foto’s en teksten. Met speciaal ontworpen front-end formulieren, kunnen Roy en Deborah gemakkelijk zaken aanpassen, zonder dat ze bang hoeven zijn dat ze “iets kapot” maken.

Reactie opdrachtgever:

Paul Hendriks, heeft namens De Kunning Concepts voor ons de rebranding van ons bedrijf op zich genomen. Gedurende het gehele traject zijn alle stappen heel erg duidelijk en zeer uitgebreid toegelicht. We hebben alle mogelijkheid gehad om dingen naar wens aan te passen. Hierbij is er door Paul ook af en toe met een kritische noot aangegeven of bepaalde dingen wel of niet slim waren om te doen. Door uiteindelijk toch met de ideeën van Paul mee te gaan, zijn we uiteindelijk heel erg tevreden met het eindresultaat en krijgen we ook positieve reactie van onze klanten. Kortom een zeer tevreden klant! Roy en Deborah Hendriks, ASP Koude en Warmte Techniek
Roy en Deborah Hendriks
ASP Koude en Warmte Techniek